ESO-EAWS – Certificazione esoscheletri | Exoskeletons Certification

MATE, il primo esoscheletro a superare la prova EAWS                                                             La riduzione del punteggio ergonomico arriva fino a 30%

Da oggi è possibile scaricare dal sito www.eaws.it il Form ESO-EAWS 1.3.6 e l’“Addendum” al manuale d’uso del sistema EAWS dal titolo “Exoskeletons impacts on EAWS evaluation”.

In questo primo progetto, si è definita la procedura di valutazione di esoscheletri passivi per il supporto degli arti superiori definendo la classe di esoscheletri S-01 (S sta per “Shoulder”) sulla base di specifici requisiti. Nell’addendum al manuale EAWS sono definite le regole di calcolo da applicare in caso di utilizzo di un esoscheletro appartenente a questa classe.

I risultati del lavoro saranno presentati in un evento live (webinar) previsto per il 4 giugno 2020 alle ore 17.00, a cui è già possibile registrarsi QUI

Il comunicato stampa completo è disponibile qui

MATE, the first exoskeleton that stands the EAWS test                                                             The reduction of ergonomic score goes up to 30%

From today, it is possible to download from EAWS website www.eaws.it the ESO-EAWS 1.3.6 Form and the “Addendum” to the user manual of the EAWS system, entitled Exoskeletons impacts on EAWS evaluation”.

They are two of the main results of ESO-EAWS project just concluded (https://bit.ly/3g0GcJ5). The ESO-EAWS version allows to calculate the reduction of the ergonomic evaluation score of manual work activities achievable thanks to the use of a passive exoskeleton certified by Fondazione Ergo.

In this first project, it has been defined the evaluation procedure of passive exoskeletons for the upper limbs support, defining the exoskeletons class S-01 ("S" is for "Shoulder"), basing on specific requirements.

On the Addendum of EAWS User Manual, the calculation rules to be applied in case of use of S-01 exoskeleton are defined.

The study results will be presented during a live event (webinar), whose date will be shortly available.

The full press release is available here

Estratto del Summary Report "How the exoskeleton changes the assessment of biomechanical overload risk for the EAWS system”

An extract form the Summary Report "How the exoskeleton changes the assessment of biomechanical overload risk for the EAWS system”